Våra kunder är viktiga för oss, och vi anser att det är en väsentlig del av vårt företag och våra produkters utveckling att erkänna er feedback, åsikter och/eller klagomål. Därför, oavsett om ni är vår direktkund eller tredjepartskund, förtjänar er feedback eller klagomål en smidig och korrekt hantering.

 

Ett klagomål innebär att ni i ett specifikt fall uttrycker konkret missnöje med hanteringen av en tjänst eller produkt som erbjuds av oss. I detta sammanhang betraktas inte allmänna kommentarer och allmänna uttryck för missnöje som klagomål.

 

Ni kan lämna ert klagomål genom att skicka ett e-postmeddelande till e-postadressen info@kiwalt.se , med följande ämnesrad:

 

‘Kund (ert namn) Klagomål gällande XXX’. Till exempel: Kund (Namn Efternamn) Klagomål (t.ex. angående bemötande, information, tillvägagångsätt, m.fl).

 

Denna sida ger information om hur vi kommer att hantera ert klagomål och vad ni kan förvänta er av oss:

 

Kiwalt kommer att erkänna ert klagomål utan onödigt dröjsmål

Kiwalt kommer att svara på ert klagomål inom 5 arbetsdagar, tillsammans med information om dess inledande bedömning och nästa steg. Om klagomålet inte kan besvaras inom 14 kalenderdagar kommer Kiwalt att meddela och förklara en sådan försening.

I händelse av att Kiwalt avvisar ert klagomål kommer ni att informeras om grunderna för ett sådant avslag och möjligheten att få ert ärende omprövat

Kiwalt kommer att skicka sitt slutliga svar med sina föreslagna åtgärder, lösningar och/eller korrigeringar.

Om båda parter anser att klagomålet är tillfredsställt och de överenskomna lösningarna/korrigeringarna/åtgärderna är slutförda kommer Kiwalt att avsluta ärendet.

Om ni anser att Kiwalts svar på ert klagomål inte är tillfredsställande, kommer vi att informera er om möjligheterna att ta ert klagomål vidare eller att det blir omprövat. Det är dock upp till er att ge oss en förklaring till varför ert klagomål inte är tillfredsställt.

Om ni fortfarande inte är nöjda efter en sådan omprövning, har ni rätt att ta det till Allmänna reklamationsnämnden eller till en offentlig domstol i Sverige. Konsumenternas Försäkringsbyrå, Konsumenternas Bankbyrå, Finansinspektionen etc. erbjuder också kostnadsfri rådgivning via sina webbplatser, om så behövs.

 

Kom ihåg att Kiwalt är skyldigt att dokumentera samtal, möten, åtgärder och andra angelägenheter relaterade till klagomålet i minst fem år.